Društvo
Почела кампања "Наше је боље"
БАЊА ЛУКА - У неколико трговачких центара широм Републике Српске данас је почела промоција домаћих производа под мотом "Наше је боље" у организацији Привредне коморе РС.
У вријеме кампање производи широке потрошње из РС биће посебно означени како би их купац препознао, и гледајући цијену и квалитет, куповао, а тиме и подржавао домаћу привреду.
Извршни директор Привредне коморе РС Драгица Ристић рекла је да је циљ ових промотивних активности да се у наредна три дана скрене пажња потрошача на све што је произведено у РС, а нарочито када је у питању роба широке потрошње.
"У ово вријеме празника, када купујемо за кућу и за поклоне вријеме је и да одлучимо хоћемо ли подржати домаћу привреду куповином наших производа, уложити у фондове, сачувати радна мјеста и створити услове за развој", рекла је Ристићева новинарима у Бањалуци.
Кампању промоције домаћих производа поздравила је и министар за економске односе и регионалну сарадњу Јасна Бркић, истичући да су Влада и Привредна комора РС на истом задатку када је ријеч о промоцији домаћих производа.
"Оваква кампања указује на то да су домаћи производи присутни на полицама и да су једнако квалитетни, ако не и квалитетнији од оних које увозимо", рекла је Бркићева и додала да ће Влада РС активностима које су предвиђене Стратегијом подстицаја извоза помоћи домаћим произвођачима да повећају обим извоза.
Помоћник министра трговине и туризма Душанка Тегелтија нагласила је да је и стратегијом развоја трговине, коју је усвојила Влада РС, предвиђен низ активности на промоцији и унапређењу домаћих производа и производње.
Предсједник Покрета потрошача РС Драгутин Бошковић истакао је да је трговина у РС препуштена страним трговачким кућама, али да при том домаћи производи нису довољно заштићени у смислу обавезног пласмана.
Директор "Меркатора МБЛ" за РС Дамјан Давидовић истакао је да је према одређеним анализама продаја домаћих производа процентуално већа него што је њена присутност на полицама.
"Што се тиче продаје најмање је 50 одсто излазност у односу на увозну робу, а осим подршке кампањи `Наше је боље` стратегија `Меркатора` је подршка домаћим производима на свим тржиштима у смислу да нема никаквих посебних баријера приликом улаза домаћих произвођача у продајне објекте", истакао је Давидовић.
Промоција домаћих производа под мотом "Наше је боље" данас је почела у тржним центрима "Меркатор", "Орион" и хипермарткету "Темпо" у Бањалуци, у "Макси" маркетима у Бијељини и Добоју, "Маркету 99 плус" у Требињу и Тржном центру "Бартула" у Источном Сарајеву.
Почетку промоције у маркетима у Бањалуци присуствовали су представници Привредне коморе РС, министарстава трговине и туризма, те за економске односе и регионалну сарадњу, Бањалучке берзе, удружења потрошача, те привредници.