Republika Srpska
Ћиро на километар до Вишеграда
ВИШЕГРАД - Начелник општине Вишеград Томислав Поповић рекао је данас да ће ускоро бити настављена градња ускотрачне туристичке пруге Вардиште - Вишеград, односно преосталог километра те дионице и околне инфраструктуре.
"Ускоро ће се отворити понуде за одабир извођача радова на изградњи бетонског моста преко ријеке Рзав у Глогови, пута од овог насеља до магистрале Добрун - Вишеград и канализационе мреже у Шегању, која је један од услова за завршетак пруге", рекао је Поповић подсјећајући да је изградња прекинута прије годину дана.
Он је додао да ће, чим се извођачи одаберу бити уведени у послове, јер је општина обезбиједила средства за реализацију овог пројекта.
"Након тога остаје још само да се ријеши питање зграде жељезничке станице у Вишеграду која се сада налази у власништву предузећа `Дринатранс` из Вишеграда, односно Зворника", истиче Поповић.
О завршетку пруге до Вишеграда било је ријечи и на састанку начелника сусједних општина Вишеград , Бајина Башта и Ужице са представницима Жељезница Србије, који је одржан у Мокрој Гори.
"Жељезнице Србије планирају да обнове ускотрачну пругу старом трасом од Кремана до Ужица и једног крака до Бранешког поља и споје је са пругом нормалног колосјека Београд - Бар", каже Пововић.
Уколико се овај велики туристички пројекат реализује туристи ће се популарним возом "Ћиром" возити од Ужица до Вишеграда у дужини од 50 и више километара.
Локомотива парњача вози тренутно композицију са путницима пругом од Кремана преко пружне петље "Шарганске осмице", кроз Мокру Гору, затим у Републици Српској Вардиште до Добруна.
У току прошлогодишње туристичке сезоне на Туристичко-музејској прузи "Шарганска осмица" продато је 75.000 возних карата.
Ускотрачна пруга, којом је ишао "Ћиро" од Вишеграда до Мокре Горе, направљена је 1906. године, а касније је то био дио пруге која је повезивала Сарајево и Београд. Пруга је пролазила кроз долину ријеке Рзав, а настављала се кроз планину Шарган.
У августу 2008. године пуштен је у функцију дио пруге који се од Мокре Горе наставља до Манастира Добрун, а преостали су још радови на обнови дијела пруге до Вишеграда.