Društvo

Skoro 8.000 poziva i upita, 57 prijava za nasilje

U toku 2024. godine "Plavi telefon", kao ključna savjetodavna linija za djecu i mlade, zaprimio je 6.026 poziva i 1.941 upit putem e-savjetovanja. Iako je radno vrijeme smanjeno, u prosjeku se nije odgovorilo na 400 poziva mjesečno, što ukazuje na potrebu za proširenjem dostupnosti ove usluge.

Kako je za "Nezavisne novine" kazala Maja Kovačević, koordinatorka "Plavog telefona", najveći broj upita odnosio se na teme mentalnog zdravlja, nasilja i zlostavljanja, vršnjačkih odnosa, porodičnih problema te seksualno-reproduktivnog zdravlja.

"Djeca i mladi, posebno uzrasta od 13 do 20 godina, najčešće su tražili pomoć zbog straha, anksioznosti, depresije, usamljenosti, ali i zbog problema u školi, partnerskih odnosa i vršnjačkog nasilja", kazala je Kovačevićeva.

Kako ističe, jedan od ključnih zadataka "Plavog telefona" jeste pružanje podrške onima koji se suočavaju s nasiljem, a tokom 2024. godine upućeno je 57 prijava sumnji na nasilje, od čega se najveći broj prijava odnosio na nasilje u porodici.

"Takođe, djeca su se često javljala zbog nasilja putem interneta i vršnjačkog nasilja.

'Plavi telefon' nije samo linija za savjetovanje, već i sigurno mjesto gdje djeca i mladi mogu anonimno prijaviti bilo koji oblik nasilja. Kroz pravovremenu reakciju i saradnju sa institucijama kao što su policija, centri za socijalni rad i ombudsmani za dječja prava, osigurava se zaštita djece i mladih, te se pruža adekvatna pomoć u kriznim situacijama", kazala je ona.

Kako je dodala, s ciljem poboljšanja kvaliteta usluga i proširenja dostupnosti, planira se povratak na trinaestočasovno radno vrijeme, jer statistike pokazuju veliku potrebu za ovom uslugom, posebno u večernjim satima.

"Međutim, zbog finansijskih ograničenja, proširenje rada još uvijek nije moguće.

'Plavi telefon' ostaje neprocjenjiv resurs za djecu, mlade i odrasle osobe koje traže pomoć u suočavanju s izazovima mentalnog zdravlja, nasilja i drugih životnih teškoća, a njegov rad svakodnevno doprinosi zaštiti prava i dobrobiti najmlađih", kazala je Kovačevićeva.

Podsjećamo da je uslugu "Plavi telefon" pokrenulo  Udruženje "Nova generacija" iz Banjaluke 2013. godine. Do danas je zaprimljeno više od 68.900 poziva, preko 8.400 upita putem chat savjetovanja, te je nadležnim institucijama upućeno više od 270 prijava sumnji na nasilje nad djecom i odraslim osobama. Prilikom zvanja nije potrebno ostavljati lične podatke, a zahvaljujući saradnji s kompanijom "M:tel", svi pozivi su besplatni, bez obzira na mrežu iz koje osobe pozivaju. Takođe, važno je naglasiti da su sve aktivnosti "Plavog telefona" podržane, te da se sprovede u saradnji s UNICEF-om u Bosni i Hercegovini.

 

 

Izvor: nezavisne.com

 

Twitter
Anketa

Koliko ste vi lično zadovoljni 2024. godinom?

Rezultati ankete
Blog