Svijet

Niko ne kupuje, prepuni parkinzi i skladišta novih automobila u Njemačkoj

„Nikada nisam naišao na ovako nešto, automobili samo stižu, ali jedva da odlaze. I saloni su puni, čak i posle vikenda natovarena vozila ne kreću za isporuku“

Nemačka automobilska industrija je u grozničavom padu: smanjuju se plate zaposlnima, zatvaraju se pogoni i otpuštaju radnic. Ali to nije kraj problema: ljudi su jednostavno prestali da kupuju nemačke automobile. Hiljade novih vozila stoje i po godinu dana u skladištima čekajući kupce.

Fotografija iz vazduha logističke lokacije KAT-a u blizini lučkog grada Esena u Severnoj Rajni-Vestfaliji pokazuje koliko su stvari loše. Hiljade novih automobila stoji parkirano i niko ne želi da kupi.

Skoro šest hiljada novih skupih automobila parkirano je na ogromnom mestu na severu Esena. Ovo područje pored gradske luke je pretovarno mesto za automobile najvećih proizvođača automobila u zapadnoj Nemačkoj. Ali nikada u istoriji ove logističke kompanije, nije desilo da ovde nije bilo dovoljno prostora, piše „Bild“.

„Nikada nisam naišao na ovako nešto, a radim ovde više od deset godina. Automobili samo stižu, ali jedva da odlaze. To se objašnjava činjenicom da su saloni proizvođača automobila takođe potpuno puni. Čak i posle vikenda, kombiji ostaju na licu mesta potpuno natovareni i ne kreću za isporuku u ponedeljak ujutru, kaže jedan zaposleni u intervjuu za Bild.

Gotovo sva parking mesta na parkingu sa mnogo električnih vozila su zauzeta. Čak i na velikom broju ogromnih autotransportera parkiranih ispred punkta, svako mesto je već zauzeto. Drugim rečima: sa cenom novog automobila od 50 hiljada evra, ogromna imovina miruje. Zaposleni procenjuje da je vrednost vozila na mestu primopredaje najmanje 300 miliona evra.

Razlog gomilanja novih automobila je jednostavan koliko i tužan: niko više ne želi da ih kupuje!

„Ovde ima mnogo automobila koji su isporučeni pre više od šest meseci, sada imamo čak i nove automobile koji ovde stoje više od godinu dana“, kažu zaposleni.

Većina modela u logističkom centru su Folksvagen i Audi. Zašto se ne mogu isporučiti klijentu? „Prvo, oni su preskupi, a drugo, postaje sve jasnije da strategija električnih vozila ne funkcioniše kako je obećano“, rekao je zaposleni. Za njega je uzrok problema jasan: "Nema dovoljno infrastrukture za punjenje i dometa za električna vozila. Sada svi imamo problem."

Prema poslednjim podacima nemačkog saveznog ministarstva saobraćaja i digitalne infrastrukture, od januara do oktobra ove godine registrovano je 168.610 novih vozila marke Audi, što je za 18 odsto manje nego prethodne godine.

Proizvođači kao što je Ford u Kelnu odgovaraju na slabu potražnju smanjenjem radnog vremena ili smanjenjem broja radnih mesta. Prepuna mesta za pretovar često su reakcija na nedostatak potražnje.

Međutim, u krizi postoje i pobednici i poraženi.

„Nije tako loše za nas da proizvođači automobila plaćaju svoja parking mesta, kaže zaposleni u odeljenju za automobilsku logistiku.

I kupci takođe imaju koristi od stagnirajuće automobilske industrije.

Stručnjak za automobile Švope kaže: „Proizvođači će nastojati da se otarase modela koje je teško prodati sniženjima pre nego što predugo stoje na parkingu. Mogućnosti za smanjenje cena verovatno će se povećati u narednim nedeljama.“

 

Foto: EPA-EFE-K.N.
Izvor: politika.rs 
Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog