Svijet
Како ће због коронавируса у будућности изгледати аеродроми
Због пандемије коронавируса која не посустаје аеродроми широм света размишљају о промени пословања која ће пружити путницима осећај сигурности и заштите од болести. Због смањеног броја путника трошкови се смањују у свим сегментима осим у томе.
„У будућности ћемо се све више ослањати на самопослуживање”, каже управник аеродрома у Даласу Шон Донахју за Ројтерс.
Аеродром у сарадњи са авио компанијом Американ ерлајнс, чије седиште се налази у Форт Ворту у Тексасу, близу аеродрома у Даласу, тестира самоуслужну предају пртљага и нове технологије у тоалетима које искључују физички додир са уређајима, од посуде са сапуном, преко славина, до водокотлића и држача за убрусе. Сензори на тим уређајима јављаће запосленима када их треба напунити.
„Највише приговора путника добијамо због коришћења тоалета”, каже Донахју.
Аеродром Далас, који је један од најпрометнијих у свету, испробава три технологије за предају пртљага. Прошле године аеродром је увео биометријски систем у којем лице путника служи као пропусница за укрцавање у авион за међународне летове, а сада развија сличну технологију за долазак путника у сарадњи са америчком пограничном полицијом и царином.
Делта ерлајнс отворио је први биометријски терминал у Атланти 2018. године, а неки европски и азијски аеродроми такође су почели да користе технологије које се темеље на препознавању лица.
То је изазвало забринутост због повреде приватности.
Аеродром у Даласу тестира и нове технологије у подручју дезинфекције, укључујући ултраљубичасто зрачење које уништава микробе пре него што уђу у систем клима уређаја.
„Технологија је пресудна, јер може бити врло ефикасна”, каже Донахју, али додаје да је важно и да путници виде својим очима шта се догађа, јер то улива поверење.
Аеродром у Даласу је у развој нових технологија уложио милионе долара.
Аеродром бележи раст промета па је 11. јула кроз њега прошло 114 хиљада путника, за разлику од априла када је имао просечно око десет хиљада путника.
Далас тестира и технологију мерења температуре запослених која не укључује људе, али то још не планира за путнике.
Мајкл Дејвис, који води програм нових технологија на Лондонској пословној школи, каже да ће управо увођење нових технологија бити највећа од свих промена кроз које данас пролазе аеродроми, јер ће путници тражити мање простора и трошити мање времена на куповину и оброке на аеродромима.
Извор: Политика.рс