Svijet
Милано после карантина, град по мери Грете Тунберг
Млада шведска активисткиња, седамнаестогодишња Грета Тунберг, која је успела да скрене пажњу света на тему климатских промена, на свом Твитер налогу пренела је текст из британског листа Гардијан, који описује врло амбициозан пројекат Милана у вези са отварањем града након карантина.
"Милано ће да уведе један од најамбициознијих програма у Европи који ће преусмерити улични простор који је до сада служио за аутомобиле на онај за вожњу бициклом и шетање, као одговор на кризу изазвану коронавирусом", написала је Грета Тунберг.
”Milan is to introduce one of Europe’s most ambitious schemes reallocating street space from cars to cycling and walking, in response to the coronavirus crisis.” https://t.co/crSIMT5G5G
— Greta Thunberg (@GretaThunberg) April 21, 2020
Реч је о пројекту "Strade aperte" - "Отворене улице", града Милана на челу са градоначелником Бепе Салом.
Наиме, осим што ужурбано раде на томе како ће изгледати Фаза два: другачије радно време канцеларија, продавница, школа и фирми, канцеларија градоначелника ради и на томе како ће изгледати градски превоз и како ће у њему бити могуће држати дистанцу.
Више стаза за пешаке и бициклисте
Градоначелник у изјави за дневни лист Коријере дела сера каже да ће се повећати зоне предвиђене за пешаке и бициклистичке стазе.
Ради се о привременим бициклистичким стазама које нису превише скупе за град и на којима ће брзина бити ограничена на 30 километара на сат.
"Доћи ће до великих промена у самом старту, улазак у метро ће бити ограничен тако што ће постојати апарат који ће бројати људе на улазу, у трамвајима и метроима ће бинти исцртани кругови у којима ће стајати људи а одлучили смо и да смањимо капацитет превоза путника у шпицу за 30 одсто", навео је градоначелник Милана.
Истиче да ће на тај начин људи бити принуђени да користе више возила, али да баш зато раде на томе да имају што више бициклистичких стаза.
"Гледаћемо да неке улице буду намењене само бициклима и пешацима", рекао је градоначелник и додао да ће радови почети почетком маја а завршити се крајем лета када би требало да буде отворено 35 километара бициклистичких стаза и када би требало да буду проширени тротоари у познатом Корсо Буенос Аирес.
Такође ће се наставити радови на метроу 4 а ради се и на продужетку линије метроа 1 и М5.
Из канцеларије градоначелника поручују да ће Милано бити потпуно другачији, да се ради о једној другачијој реалности и да ће градови који су тако поступили имати предност касније када се све заврши, а Милано жели да буде први у тој категорији.
Најамбициознији план у Европи
Дакле Грета Тундберг хвали Милано као град са најамбициознијим планом на европском нивоу подсећајући да је регион Ломбардија једна од најзагађенијих зона Европе као и регион који је највише погођен епидемијом Ковида.
Она подсећа да се током карантина загађеност значајно смањила. Бепе Сала ће предводити светске градоначелнике у "Global mayors CoViD-19 recovery task force" мреже C40 cities.
Та међународнa мрежа ће служити и за убрзавање економског опоравка од кризе изазване епидемијом уз поделу знања и искустава не би ли сви заједно пребродили ову здравствену кризу.
Извор: РТС