EU integracije BiH

„Don't miss Bosnia and Herzegovina“ (FOTO)

U masi medijskog 'bombardovanja' nimalo svijetlom svakodnevnicom prepunom članaka koji kreiraju imidž politički i ekonomski nestabilne zemlje, malo je onih koji sliku naše države iscrtavaju pozitivnim pričama.

Kada govorimo o kulturnom nasljeđu Bosne i Hercegovine, u većini slučajeva se ističe kako je Bosna i Hercegovina obogaćena prirodnim ljepotama čiji zanemareni potencijali nisu dovoljno ili nisu uopšte iskorišteni. 

Činjenica je da naša država nije adekvatno promovisana u smislu turistički atraktivne zemlje koja itekako ima šta za ponuditi kako turistima, tako i lokalnom stanovništvu.

S tim na umu, Delegacija Europske unije u BiH je predstavila novi časopis „Don't miss Bosnia and Herzegovina“, prepoznavši potrebu za promovisanjem pozitivnih priča kojih zasigurno ima mnogo u našoj autentičnoj kulturi i tradiciji.

 „Where mountains meet the sea and many cultures have built one“

Turizam se u današnjem svijetu sve više pretvara u industriju, a ovaj trend prate i zemlje regije koje ulažu nebrojena sredstva u razvoj i promociju turizma kako bi se predstavile na europskim sajmovima. Šef Delegacije Evropske unije i specijalni predstavnik EU u BiH ambasador Lars-Gunnar Wigemark, u razgovoru za naš portal, istakako je da Bosna i Hercegovina za ovim trendom kasni barem 10 godina, iz razloga što nema razvijenu strategiju niti strateški pristup, što uz nedostatak resursa utiče na sveukupnu negativnu sliku i imidž države.

Kada je riječ o turizmu, statistički pokazatelji su u porastu, međutim oni nisu ni blizu stvarnih mogućnosti, posebno kada te podatke uporedimo sa podacima susjednih zemalja. Infrastruktura je razvijena u većim gradovima, a turistički potencijali su se sveli na izgradnju hotela i povećanju smještajnih kapaciteta što samo po sebi ne doprinosi privlačenju većeg broja turista u BiH.

Prema podacima Agencije za statistiku BiH turisti su u BiH ostvarili 1.307.319 posjeta, što je, prema ovim podacima, za 13,7 odsto više u odnosu na 2016. godinu.

Broj noćenja turista u BiH u 2017. godini iznosio je 2.677.125, što je više za 12,4 odsto u odnosu na isti period 2016. godine.

Iako su dolasci turista u BiH u prošloj godini porasli za 13,7 odsto, povećanje broja posjeta je, tvrde stručnjaci, prema smještajnom kapacitetu, daleko ispod optimuma, što je pokazatelj da je veći broj smještajnih kapaciteta nego turista koji ih koriste.

Wigemark je napomenuo da Bosna i Hercegovina ima autentičnu kulturu, a prije svega autentičan narod.

„Čitajući ovaj magazin shvatio sam da u BiH postoji još mnogo mjesta koje ni sam nisam posjetio. Ova zemlja prije svega ima nešto što je veoma teško promovisati, a to je autentičan narod koji u njoj živi. Naprimjer, kada sam nedavno posjetio jedan ugostiteljski objekat na Skakavcu, vlasnik tog objekta, nakon što je saznao ko sam ja, prvo što je rekao bilo je 'Ovo je sve na račun kuće'. Takvo gostoprimstvo nećete doživjeti u drugim država“, pojasnio je Wigemark.

Wigemark je naglasio važnost isticanja autentičnosti BiH kroz razne promotivne aktivnosti koje će se usmjeriti na one koji nisu dovoljno informisani o sadržajima koje BiH nudi. Dodao je važnost provođenja ovakvih aktivnosti i za Europu jer je kulturno nasljeđe BiH, kao dijela Europe, ujedno i kulturno nasljeđe Europe.

Prirodno okruženje, mirna okolina bez buke, domaća hrana, upoznavanje seoskog načina života i drugi gastro-turistički potencijali, samo su neki od sadržaja koji nudi časopis „Don't miss Bosnia and Herzegovina“, a sadržaj prate fotografije visoke kvalitete kao i vrhunski dizajn.

Ispred redakcije magazina, Mladen Vlaški, rekao je da će magazin doprinijeti razvoju kulturnog nasljeđa i turizmu BiH za koje domaća vlast nema mnogo sluha, te se nada uspješnoj saradnji sa Delegacijom EU u BiH.

„Magazin će izlaziti jednom godišnje i biće dostupan na svim sajmovima i štandovima širom Europe sa tiražom od oko 9.5000“, istakako je Vlaški.

 

Frontal
 
Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog