Svijet
Спор Јевреја из Америке и Тел Авива
ЛОНДОН - Израелска влада суочава се са неуобичајеним критикама највећих јеврејских организација у САД након што је покренула рекламну кампању у којој позива израелским исељеницима да не улазе у брак са америчким Јеврејима "незналицама" или да дјецу одгајају у САД.
У првој реклами млада Израелка се тргла када је њен дечко током романтичне вечери помијешао свијеће и музику којом се обиљежава "Јом хазарикон" или јеврејски дан сјећања.
Глас наратора и текст на екрану наводе да ће "они увијек остати Израелци, да њихови партнери неће увијек знати шта то значи и да им зато треба помоћи да се врате у Израел".
Друга реклама је изазвала је још веће реаговање. У том споту дјевојчица је у крилу родитеља током разговора путем компјутера са баком и дједом у Израелу. Дјевојчица говори хебрејски, али када је бака упита који је празник дијете узвикне:"Божић!" на енгелском језику, упркос томе што јој се иза леђа налази "менора" или седмокраки свјећњак.
Јеврејска федерација Сјеверне Америке послала је протестно писмо израелским властима у којем кампању називају "поруком америчким Јеврејима да довољно не схватају" и сматрају да је то веома уврједљиво и нечувено.
"Страхујемо да ће ова кампања имати само контраефекат и умјесто да врати Израелце, отуђиће Јевреје из дијасппоре од Израела," наводи у саопштењу Јеврејска федерација, која представља 157 јеврејских организација.