Svijet
Кина јача свој медијски утицај
ПЕКИНГ - Кина планира да уложи више милијарди долара да би се њен глас, као растуће силе, више чуо у свијету и како би разбила неке предрасуде и неразумјевање када је о тој земљи ријеч.
Званични Пекинг вјерује да Кина мора да „покаже своје становиште о низу питања, од економије до умјетности, како би парирала утицају Запада”, пише „Вашингтон пост”.
Према америчком дневнику, Кина планира да створи медијске џинове који ће моћи да изађу на крај са западним медијима, попут Мардокове „Њуз корпорације”, Би-Би-Сија или Си-Ен-Ена.
Те медијске куће требало би да преносе вијести из Кине преко ТВ станица, листова на енглеском и радио програма широм свијета, од Америке до Зимбабвеа, на више језика. Емитовали би се програми о Кини прилагођени локалној публици а не пропаганда.
Вашингон пост даље наводи да ће државна кинеска агенција Синхуа ускоро имати више него два пута више дописништва у САД него што има нека западна агенција у Кини и да планира да прошири мрежу у свијету на готово 200 дописништва.
Прошле године Кина је већ покренула телевизијски канал са вијестима на енглеском и кинеском.
„У савременом добу нација која користи најнапредније методе комуникације и која има најјаче комуникационе капацитете има и највећи утицај на свијет”, преноси амерички дневник ријечи кинеског партијског лидера задуженог за пропаганду Лија Чангчуна.
Вашингтон пост закључује да кинеска медијска стратегија, коју је представио предсједник Ху Ђинтао, подразумијева коришћење медија на путу ка статусу супер-силе.