Svijet

Први метро у Персијском заливу

Дубаи је пустио у саобраћај метро - први у некој од земаља Персијског залива, чиме је оборио још један свјетски рекорд, јер сада, осим најдужег воза на свијету који саобраћа без машиновође и највеће подземне станице, има и овакав метро.


Метро је отворен на симболичан датум и у симболично вријеме 09/09/09 у 9.09 часова увече по локалном времену на станици у једном од највећих трговачких центара у Дубаију.

Шеик Мохамад бен Рашед ал-Мактум, премијер Уједињених Арапских Емирата, употријебио је пластифицирану карту на своје име коју је добио на улазу и заузео мјесто у првом вагону.

Власти у Дубаију уложили су двоструке напоре како би успјели да метро оспособе за овај симболични датум, па се радило нон-стоп. Ипак, само је десет од 29 станица прве линије дуге 52 километра данас отворено за саобраћај

Власти у Дубаију уложили су двоструке напоре како би успјели да метро оспособе за овај симболични датум, па се радило нон-стоп. Ипак, само је десет од 29 станица прве линије дуге 52 километра данас отворено за саобраћај, а остале ће прорадити када буде пуштена друга линија, у љето 2010. године.

"Сан је постао реалност. Мислим да је покретање метроа је специјалан догађај. То је као када је први авион Емирата полетио и када је први контејнер стигао у луку Рашид", изјавио је шеик Мохамад у луксузном вагону којим је из трговинског центра отишао до аеродрома.

Шеик је на свакој станици излазио како би видио како функционише возни ред и како су уређене станице.

На највећој подземној станици на свијету шеик Мохамад је исписао тајну поруку будућим генерацијама које долазе у Емирате, а која не смије бити отворена у наредних 37 година.

Дубаи има највећу кулу на свијету, највећа вјештачка острва, највеће трговачке центре на Средњем истоку и најдужи воз у свијету који саобраћа без машиновође

Дубаи има највећу кулу на свијету, највећа вјештачка острва, највеће трговачке центре на Средњем истоку и најдужи воз у свијету који саобраћа без машиновође. Емирати ће имати метро са вагонима прве класе, вагоне резервисане за жене и дјецу, те станице са мноштвом луксузних бутика и радњи.

Изградња метроа, која је почела 2005. године, требало је да кошта 4,4 милијарде долара, али је на крају износила 7,6 милијарди долара. Мрежу, са аутоматским и луксузним шинама урадио је конзорцијум који предводи јапанска компанија "Мицубиши тешка индустрија".

Власти се надају да ће употреба метроа смањити густину саобраћаја у граду гдје је више од милион возила саобраћало крајем 2008. године, што је једно возило на два становника.

 

Komentari
Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog