Društvo

Pokrenuta kampanja o podizanju svijesti o važnosti uvođenja seksualnog obrazovanja u škole u BiH

Laboratorija društvenih inovacija Pro Educa pokrenula je nacionalnu kampanju podizanja svijesti o važnosti komunikacije o seksualnosti i uvođenja seksualnog obrazovanja u školama u BiH.

Nepostojanje adekvatnog seksualnog obrazovanja u školama u Bosni i Hercegovini (BiH) predstavlja ozbiljan problem za mlade ljude iz različitih perspektiva. Neinformisanost je ozbiljna posledica nedostatka seksualnog obrazovanja a može rezultirati i nepotrebnim rizicima i neodgovornim seksualnim ponašanjem. Probleme predstavljaju i povećan rizik od neželjene trudnoće; povećan rizik od spolno prenosivih bolesti (SPB); stigmatizacija i osjećaj srama; problemi u međuljudskim odnosima; mentalno zdravlje, usljed nedostatka alata i resursa za razumijevanje i upravljanje svojim mentalnim zdravljem u vezi s seksualnošću, što može rezultirati povećanim stresom, anksioznošću ili depresijom.

Seksualno obrazovanje nije samo pitanje bioloških činjenica, već uključuje socijalne i emocionalne aspekte seksualnosti koji su važni za dobrobit mladih. Nedostatak adekvatnog seksualnog obrazovanja u školama u BiH može imati dugoročne negativne posljedice na zdravlje i dobrobit mladih ljudi.

Kampanja se provodi u okviru projekta “Seksualno obrazovanje u BiH: Put prema toleranciji”, pokrenut s ciljem identifikovanja problema i znanja mladih u BiH o seksualnosti; podizanje svijesti građana BiH u pogledu seksualnosti, rodnog identiteta i seksualnog obrazovanja u školama te edukovanje i senzibilizovanje predstavnika medija i donosilaca odluka po pitanju seksualnosti. Ključni očekivani rezultat je pokretanje inicijative za izmjene i dopune plana i programa u školama i uvođenja obaveznog seksualnog obrazovanja. Tom cilju će upravo pridonijeti i ova nacionalna kampanja.

Projekat finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) kroz Program podrške zaštiti ljudskih prava (USAID/INSPIRE).

Središnji dio kampanje čine tri pitanja postavljena  na društvenim mrežama – Facebook i Instagram Labaratorije za društvene inovacije Pro Educa i Festivala Sloboda narodu.

1. Kako se moje dijete informiše o seksualnosti?
2. Šta moje dijete zna o seksualnosti?
3. Od koga moje dijete uči o seksualnosti?


 

Zbog dinamičnosti kampanje, kao kanal komunikacije odabrane su društvene mreže sa ciljem skretanja pažnje javnosti posebno roditelja i donosilaca odluka na znanje i informisanje mladih o seksualnosti.

Odgovore na anketu možete dati prateći ovaj link i time doprinijeti poboljšanju položaja mladih i uspostavljanju adekvatnog obrazovanja mladih po pitanju seksualnosti, što ima za cilj kasniji ulazak u seksualne odnose, smanjenje rizičnog ponašanja, povećanje upotrebe kontracepcije, pozitivan stav o brizi za seksualno i reproduktivno zdravlje i povećanje tolerancije prema LGBTQI osobama i rodnim i seksualnim identitetima.

 

Izvor: proeduca.net

 

Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog