Radmila Trbojević
Žig zvijeri
Peglam veš, znoj mi lije s lica, mada je uključena klima, ali teška ilindanska vrućina obara i ono malo snage i volje da čovjek nešto radi. I onda, neki đavo me navrati da mijenjaući kanale naletim na hrvatski Z kanal, na ratnog novinara po prezimenu Malbaša, ime nisam zapamtila. Čovjek smireno priča svoju priču o Hrvatskoj, njenim braniteljima, nepobjedivoj vojsci - shvatih da je to u povodu obljetnice Oluje. I umjesto da prebacim na drugi kanal, ja ostadoh sa sve peglom u ruci, potpuno mazohistički i odgledah na svoju muku, cijelu Oluja story po tom Malbaši. Što reče poštovani kolega Šehovac, saznadoh ja toliko toga dobrog o onima koji se pozdravljaju sa “za dom spremni” - da sam, ako mi možete vjerovati, prišla frižideru, uzela hladnu vodu iz flaše i zalila se po licu i rukama da dođem sebi.
Takvo obožavanje gardista, junačkih bojni, od mora pa do Virovitice, takav nadahnuti nacionalni uzlet, ushićenje, takve snimke uživo njihovih junaštava, počev negdje od 1993 pa do završnice, jer Oluja nije počela toga ljeta kada je počela, bile su to, kaže Malbaša, sve akcija iza akcije, sve do Dinare i Šatora, pa dolje prema Mrkonjiću (preskače), pa ide njihova besprijekorna, američka oprema, oružje, tenkovi, topovi - prema kojima su oni vojnici AR Krajine, čije su snimke, možda dobili od nas, na proboju Koridora, bili kao skup padavičara sa flašama piva u rukama.. Nisu prikazali Krajiški korpus, ne, nego one što su se vraćali u AR Krajinu.. obučeni kao komandosi, s brda s dola, u različtim uniformama… Onda opet snimanje uživo njihovih dobrih djela, spasavanje ranjenoga srpskog borca, s kojim se kasnije poslije rata, ljubi Malbaša u Bijeljini, pa onda opet prikaz borbenih akcija jurišnika, pa spasavanja srpskih vojnika (u principu on vojsku Krajine stalno naziva četnicima), a borce , koji su se predali, koje su komandanti ostavili ranjene, a prvi pobjegli, tako su oni rekli, koji se zahvaljuju bojovnicima na korektnosti… naziva Srbima, dakle zarobljenike da bi njihov jad i predaja bili što upečatljiviji .. Onda opet ide red spasavanja nekih sluđenih staraca i starica (nisu ih ubijali i klali, ne..) pa samarićanski ulazak u Knin, bez paljenja, bez granata (stalno upoređivanje sa Vukovarom i varvarima koji su rušili sve pred sobom).
Sve je bilo u duhu veličanstvene proslave pobjede, dana “mirotvorne“ akcije Oluja. Sve u cilju da se uveliča vijekovna, jedva dočekana pobjeda nad omrznutim Srbima, a zapravo nad kolonom žena i djece iz nesrećne Krajine, nad onom, očajem zavijenom, kolonom na Petrovačkoj cesti, traktorima i kolima punim uplakanih žena i djece. Vojnici u crnom nikoga nisu ubili, nikoga nisu zapalili, ništa slično nisu uradili. Bojovnici – mirovnjaci.
Ono što mi pada u oči je neskriveno omalovažavanje tzv. Armije BiH, mada se priča o zajedničkom djelovanju (u šta nije bilo sumnje), ali je sasvim jasno ko je na tlu tadašnje Federacije, dominirao. Stoga je jasno, da ako je, a jeste, Kolinda K. (obučeni NATO vojnik, bez greške) bar jednom vidjela ove snimke - onda su njene sadašnje izjave o Bošnjacima sasvim tačne - dakle ona ništa drugo ne govori, nego ono što je bila istina. Jer, vojnici znaju, u borbi je “prijateljska ruka“, dakle u ovome slučaju hrvatska ruka, bila ruka jačeg – tako se ovo iščitava. Ta pozicija ostaje zauvijek. Zato Bošnjaci moraju znati da se svaki savez plaća, te da sadašnje jadikovanje, ili ljutnja nemaju opravdanja.
Sve u svemu, Oluja ostaje žig hrvatske „čiste pobjede“, onako kako je oni vide, a žig zvijeri, dakle užasa, neviđene tuge i egzodusa srpskog naroda, koji je vijekovima živio tamo gdje mu jeste bila domovina. Tako, suze naroda krajiškog i ličkog, u zbjegu na Petrovačkoj cesti, da li po dogovoru izdatog, prodatog, podlo prevarenog, prepuštenog samom sebi - sasvim je svejedno i danas njima nevažno. U toj dva puta ponovljenoj narodnoj patnji i paradigmi epske nesreće stići će nekada kletva one, koji su oteto nazvali svojim. To je sigurno, jer odlazeći Srbi, ti paćenici, na „krstu kamenom bijelom, nad humkom rodne grude, rabi božji Srbi, ostaviše pregršt suzne prašine, u tom času zagrobne tišine“ (kraj citata)...
Biće to Božja pravda, kad – tad!
P.S. Koristila sam dijelove teksta pjesme pjesnika Vladimira Vukovića “DEDA RUDAR“
Prenošenje blogova i tekstova sa portala Frontal dozvoljeno je nakon isteka 48 časova od objave bloga ili uz pismeno odobrenje redakcije