Društvo

Ваљево: Епархија против ''брендирања'' Глишићевог вампира Саве

БЕОГРАД - Ваљевска епархија Српске православне цркве /СПЦ/ изразила је данас негодовање, јер се у туристичке сврхе као бренд ваљевског краја користи најпознатији српски вампир Сава Савановић.


"У временима стихије савремене цивилизација боримо се да очувамо свој духовни и национални идентитет и управо у овим оквирима треба да тражимо истините симболе живота, који неће бити само украс, маркетиншки трик, подсмех или бренд, већ видљиви израз онога што јесмо", наводи се у саопштењу објављеном на сајту СПЦ.

У саопштењу Епархије ваљевске поставља се питање да ли треба исмијавати српског сељака и од њега правити крвопију и од нечега што је остатак фолклора и сујевјерја правити бренд града и околине.

"Људи отворених очију, здравог разума и чистог срца Ваљево препознају по владики Николају /Велимировићу/, Јустину /Поповићу/, Хаџи Рувиму, манастирима Лелић, Ћелије, Пустиња, Грачаница, по Ненадовићима, Миловану Глишићу, Десанки Максимовић, по гостољубивости и широкогрудости Ваљеваца и чистој природи, ријекама Колубари и Градцу, живописном крајолику и другом", наводи се у саопштењу.

Саву Савановића, јунака Глишићеве приповјетке "После 90 година" за туристички бренд Ваљева одабрао је кластер "Ваљево за вас" и промовисан је на Сајму туризма у Београду.

Сава Савановић је привукао медијску пажњу и послије оглашавања мјештана села Зарожје, у општини Бајина Башта, гдје је у једној о воденица (на слици) "столовао" вампир Сава. Житељи Зарожја и Бајине Баште пријетили су судским спором Ваљевцима.

Komentari
Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog